segunda-feira, 20 de julho de 2009

The TourGuides

The Tour guides 
 
Hi, we are two young passionate travellers who would love to contribute something to the world of backpacking in Brazil. Marcos, a 19 year old brasilian student from Sao Paulo and Oliver, a 19 year old student from Germany. We met each other on an exchange year in Australia and both got to know how much helping each other out, especially in a foreign place can make life easier and more fun! This lead to the idea to start this travel blog. Oliver came for a 10 week holiday to Brazil, and the adventure started straight away...

Hi, I am Oliver, I am passionate traveller, who was given the opportunity to travel since earliest childhood. Raised in a multicultural family and surroundings I got more and more interested in different cultures and ways of life. I love talking and listening to people who like to share their stories with me, I believe conversation is the first step of solving any problems our world is facing. I love foreign food and drinks :) By the way, I am fascinated by the idea of www.Couchsurfing.org!

I, Marcos, study economics at PUc in Sao Paulo, but I am originaly from the countryside, Araraquara. The things i most like to do for sure is to travel, get to know different people and help out whoever needs it. I've been to such beautiful places before and had such great experiences that i want to share it with everyone so that you can have a experience as good or even better than i had! I am also fascinated by the idea of www.couchsurfing.org!

In the following we would like to share our points of view and impressions since we have got two completely different perspectives due to cultural background.


Os Guias Turisticos


Oi! Nós somos dois jovens apaixonados por viajar que iriam adorar contribuir para pessoas que queiram fazer mochilao pelo Brasil. Marcos, 19 anos brasileiro estudante em Sao Paulo e Oliver, 19 anos estudante da Alemanha. A gente se conheceu num intercambio na Australia, e ambos aprendemos como ajudar um ao outro, especialmente num pais diferente que pode fazer a vida mais facil e mais divertida! Foi isso que nos fez fazer esse blog de viagem. O Oliver veio pra ficar 10 semanas no Brasil, e as aventuras começaram ja!!

Oi, Eu sou Oliver, apaixonado por viagens, que teve a oportunidade de viajar desde criança. Foi criado numa família multicultural e por isso eu fiquei mais interessado em diferentes culturas e tipos de vida. Eu amo conversar e escutar pessoas que gostem de dividir suas historias comigo, eu acredito que conversas são o primeiro passo para resolver os problemas que estamos tendo em nossa mundo. Eu amo bebidas e comidas estrangeiras! J A propósito, eu sou fascinado pela idéia do WWW.couchsurfing.org

 

Eu, Marcos, estudo Economia na PUC- SP, mas na verdade sou do interior, Araraquara. As coisas que eu mais gosto de fazer, sem duvida, é viajar, conhecer pessoas e cultural diferentes, e ajudar quem precisa. Eu já estive em lugares maravilhosos e tive ótimas experiências que eu quero dividir isso com todos, assim vocês também podem ter uma experiências tão boas, ou mesmo melhores do que as minhas! Eu também adoro a idéia do WWW.couchsurfing.org!!

 

Queremos dividir nossos diferentes pontos de vista, já que temos perspectivas completamente diferentes pelo fato de termos culturas e backgrounds também diferentes!

Um comentário:

  1. Oi Marcos e Oliver!
    Trabalho com pesquisa e estou desenvolvendo um estudo sobre intercâmbio e viagens. Adoraria conversar com vocês, por msn mesmo, sobre as suas experiências. Pode ser?
    Espero seu retorno,
    Louise
    http://www.orkut.com.br/Main#Profile.aspx?uid=6553779937276123307&rl=t
    observatorioim@gmail.com

    ResponderExcluir